roos24-breed-qr-code

Roos24

First contact

“We hebben een spaarprogramma voor onze inwoners, maar we hebben geen idee hoe we dit van de grond krijgen. Als lokale horecaondernemers en winkeliers hebben wij de handen ineen geslagen. De gemeente Roosendaal en de provincie Noord-Brabant steunen ons volledig. En nu zijn wij op zoek naar een crew die een originele, betaalbare en steekhoudende lanceringscampagne kan en wil bedenken. Uiteraard hebben wij ook drie andere reclamebureau’s gevraagd om daarover na te denken.”

Mission

Roosendaal heeft samen met vijftig ondernemers een spaarprogramma opgetuigd, om de Roosendalers meer te laten shoppen in hun binnenstad. Maar punten sparen, dat doet niemand zomaar. Daar hebben mensen wel wat vormen van verleiding voor nodig, zo weten wij uit andere loyaliteitsprogramma’s van onder andere Volvo, Essilor en de Bijenkorf. Dus waarmee overtuigen wij de Roosendalers? Op welke knoppen kunnen wij drukken in het brein van de shoppers om tot een gillende lift-off te komen? Een creatief concept is verre van voldoende.

Landing

Om een succesvolle landing te krijgen moet je ver voor lancering de kritische succesfactoren kennen en incorporeren in je plannen en concepten. In een notendop: Een Opt-in; een inspirerende onboarding van meereizende ondernemers; een spiekbriefje op hun dashboard; klanten verleiden (met psychologische copy-tricks) om hun pas binnen x dagen te activeren; welkomsttegoed; een Hotline voor ondernemers.

Het creatief idee, ontstond daarna sneller dan je zou verwachten. Stop een artdirector, marketeer, copywriter en designer in een bedompte capsule en draai de deur op slot. We hadden in no time 2 ideeën. Het resultaat: Twee goed uitgedachte concepten, sterk onderbouwd en met veel expertise doorspekt.

Inmiddels zijn wij al ruim een jaar trouwe reisgenoten. De Roosendalers en The Other Side of The Moon.

roos24-folder-breed

Henk den Ridder 11 mrt. 2019, Bron: BN DeStem

Staatssecretaris Mona Keijzer prijst Roosendaalse winkelpas Roos24

,,Ik vind het zo mooi hoe jullie alles combineren. Sparen, korting, parkeren. Zo krijg je een beleving. Door gebruik te maken van de digitale mogelijkheden kun je zo als binnenstad de webshop voorblijven”, zei Mona Keijzer. Ze ziet Roosendaal als een van de retail-pioniers van Nederland.”

Lees het complete nieuwsbericht op BN DeStem:

Log

Dwars. Anders. Jazz. Dat is wat het BIMHUIS altijd al is geweest. Het jazzpodium in de befaamde zwarte doos aan het Amsterdamse IJ. De initiële vraag was voor een nieuwe website. Maar uiteindelijk hebben wij het merk ook een opfrisbeurt gegeven. 

Het verhaal begon met hoe wij ervoor konden zorgen dat een nieuwe schare bezoekers de brug wilde oversteken naar het BIMHUIS. Het BIMHUIS moest meer de verbinding en inspiratie opzoeken. Om verbinding te zoeken moet je eerst weten met wie je wilt verbinden. Daarvoor hebben wij persona’s opgesteld. Van de frequente bezoeker en jazzliefhebber die ze al zo goed kennen, tot de nieuwe avontuurlijke bezoeker die geïnspireerd kan raken door het BIMHUIS.

Dat is wat wij als leidraad hebben gebruikt voor het concept en het design. De inspiratie staat voorop en de agenda voor de liefhebber een niveau dieper. Voor de bouw van de website zijn wij de samenwerking aangegaan met Eagerly. Zij hebben uitstekend geholpen om het concept en het design om te zetten naar interactie. Met een CMS dat naadloos aansluit bij het ticketingsysteem en de marketing automatie in de vorm van nieuwsbrieven. 

Hiermee is het BIMHUIS helemaal klaar om die nieuwe bezoekers over de brug te krijgen. De verbinding naar dat spannende zwarte gebouw. 

Engage!

Francis Picard

First contact →

Most Recent Projects
First contact

Heb je vragen, ideeën of wil je een keer met ons praten?

Not readable? Change text. captcha txt