wely-breed-vakantie

Optiek van Wely

First contact

Loop de verbouwde winkel van Optiek van Wely in Roosendaal binnen en je landt gelijk. Uitgekiende esthetiek, aaibare textuur, een barista. Alles straalt ongeëvenaarde aandacht uit. Aandacht voor detail, voor het optiek-ambacht en voor jou, de klant. Welcome stranger. Dat gevoel was ver te zoeken in de overige merkuitingen.

wely-breed-stylguide

Mission

Zet ons merk met de voeten in de nieuwe aarde. Creëer een huisstijl, een tone of voice en een visueel DNA die eenzelfde oog voor kwaliteit verraden. Dus geen inspiratieloos Zwitserlevengevoel of dertien-in-een-dozijn-marketing-uitingen die algemeen aanvaard zijn in de wereld van optiek. Verras ons met nieuwe vergezichten.

wely-breed-stylguide-fotografie

Landing

De tactiele ervaring in de winkel is in de huisstijl doorgezet. Organische elementen zoals steenpatronen, hout- en bladnerven komen in verfijnde lijnen terug in een overwegend zwarte stijl met veel wit. Daarbij ‘praat’ het merk als een bijdetijdse, jongvolwassen. Op een informele en rustige toon. Als zorgzame neef deelt hij inhoudelijke kennis, met verstand van zaken.

Een direct gevolg van deze keuzes? Meer spreektaal, meer kennis, meer autoriteit en originele invalshoeken in direct mails en electronic direct mails. En wat blijkt, door samen te kijken naar mogelijke optiek-onderwerpen in uitingen en de juiste verleidingsmechanisme in te zetten, heeft Optiek Van Wely:

  • beter contact met haar klanten;
  • een enorme groei doorgemaakt;
  • en een bredere horizon.

Log

Dwars. Anders. Jazz. Dat is wat het BIMHUIS altijd al is geweest. Het jazzpodium in de befaamde zwarte doos aan het Amsterdamse IJ. De initiële vraag was voor een nieuwe website. Maar uiteindelijk hebben wij het merk ook een opfrisbeurt gegeven. 

Het verhaal begon met hoe wij ervoor konden zorgen dat een nieuwe schare bezoekers de brug wilde oversteken naar het BIMHUIS. Het BIMHUIS moest meer de verbinding en inspiratie opzoeken. Om verbinding te zoeken moet je eerst weten met wie je wilt verbinden. Daarvoor hebben wij persona’s opgesteld. Van de frequente bezoeker en jazzliefhebber die ze al zo goed kennen, tot de nieuwe avontuurlijke bezoeker die geïnspireerd kan raken door het BIMHUIS.

Dat is wat wij als leidraad hebben gebruikt voor het concept en het design. De inspiratie staat voorop en de agenda voor de liefhebber een niveau dieper. Voor de bouw van de website zijn wij de samenwerking aangegaan met Eagerly. Zij hebben uitstekend geholpen om het concept en het design om te zetten naar interactie. Met een CMS dat naadloos aansluit bij het ticketingsysteem en de marketing automatie in de vorm van nieuwsbrieven. 

Hiermee is het BIMHUIS helemaal klaar om die nieuwe bezoekers over de brug te krijgen. De verbinding naar dat spannende zwarte gebouw. 

Do. Or do not. There is no try

Yoda

First contact →

Most Recent Projects
First contact

Heb je vragen, ideeën of wil je een keer met ons praten?

Not readable? Change text. captcha txt