volvo-breed-retentiecampagne

Volvo

First contact

Ook lange relaties hebben af en toe een extra vonk waardoor de verbinding weer als nieuw voelt. De retentie-campagne van Volvo is daar een mooi voorbeeld van. In 2018 en 2019 lopen veel leasecontracten af van berijders die niet zozeer voor het merk Volvo als wel voor de aantrekkelijke fiscale regelingen hebben gekozen. Om die rijders te behouden wil Volvo een programma ontwikkelen waar dealers makkelijk op kunnen intekenen. Het programma bestaat uit meerdere contactmomenten en wordt volledig geautomatiseerd.

federmann-breed-mockups

Mission

De opdracht landde op ons bureau zoals zo vaak. Een uitgebreide briefing, nog net niet gedicteerd. Met strikte beeldkeuzes; drie voorgesorteerde Volvo-modellen; een dwingende copy guide, waardoor het een invuloefening zou kunnen zijn.

Deze missie zijn wij op zoek gegaan naar alternatieve aanvliegroute. We wilde onderzoeken of wij Volvo uit hun comfort zone konden raken. En geloof ons, die is nogal groot. Het doel bleef hetzelfde: leaserijders waarvan het contract afliep, overtuigen om weer voor Volvo te kiezen.

volvo-breed-retentie

Landing

Tijdens ons deskresearch bleek uit data van Volvo en Whize-analyses dat er een aantal logische model-overstappen was, ondanks een veelvoud aan mogelijkheden. Een V60 rijder kiest veelal voor de nieuwe V60, een V40 rijder voor een V60 oud model.

Koppel dat aan de Whize-segmenten en we konden een zeer nauwkeurige boodschap in beeld en bijpassende verleidingsmechanisme samenstellen. Dat hebben wij vervolgens kunnen vatten in passende features voor verschillende doelgroepen. Denk aan extra kofferbakruimte, een luxe sound system, de auto van het jaar. Voor elke switcher konden wij op specifieke psychologische knoppen drukken om de respons maximaal te krijgen

Log

Dwars. Anders. Jazz. Dat is wat het BIMHUIS altijd al is geweest. Het jazzpodium in de befaamde zwarte doos aan het Amsterdamse IJ. De initiële vraag was voor een nieuwe website. Maar uiteindelijk hebben wij het merk ook een opfrisbeurt gegeven. 

Het verhaal begon met hoe wij ervoor konden zorgen dat een nieuwe schare bezoekers de brug wilde oversteken naar het BIMHUIS. Het BIMHUIS moest meer de verbinding en inspiratie opzoeken. Om verbinding te zoeken moet je eerst weten met wie je wilt verbinden. Daarvoor hebben wij persona’s opgesteld. Van de frequente bezoeker en jazzliefhebber die ze al zo goed kennen, tot de nieuwe avontuurlijke bezoeker die geïnspireerd kan raken door het BIMHUIS.

Dat is wat wij als leidraad hebben gebruikt voor het concept en het design. De inspiratie staat voorop en de agenda voor de liefhebber een niveau dieper. Voor de bouw van de website zijn wij de samenwerking aangegaan met Eagerly. Zij hebben uitstekend geholpen om het concept en het design om te zetten naar interactie. Met een CMS dat naadloos aansluit bij het ticketingsysteem en de marketing automatie in de vorm van nieuwsbrieven. 

Hiermee is het BIMHUIS helemaal klaar om die nieuwe bezoekers over de brug te krijgen. De verbinding naar dat spannende zwarte gebouw. 

Can you hear me, Major Tom?

David Bowie

First contact →

Most Recent Projects
First contact

Heb je vragen, ideeën of wil je een keer met ons praten?

Not readable? Change text. captcha txt