Portfolio
westas-breed-de-westas

Manifest: De WestAs daar draait het om

Onze metropoolregio Amsterdam (MRA) is één van de best concurrerende economische regio’s ter wereld. Dat op zich is geen nieuws. Wat wel nieuws is, is dat die regio gaat omvormen tot een circulair concurrerende regio. Onze traditionele grondstoffen en energiebronnen worden steeds schaarser terwijl de afvalberg groeit. We weten al jaren dat onze huidige manier van produceren, vervoeren en consumeren onhoudbaar is. Transformatie van onze wegwerpmaatschappij is dan ook noodzakelijk.

Mission

De Haven van Amsterdam en SADC zochten naar een manier om hun duurzame ambities voor het voetlicht te brengen. Eerdere pogingen waren te technocratisch, gedetailleerd en daarom niet van de grond gekomen. Het maakt niet uit hoe, maar wij hebben een goed verhaal, zo was hun overtuiging.  

Landing

In intensieve sessies hebben wij de boodschap afgepeld. Kaf van het koren gescheiden. Wat is de hoofdboodschap? Wij hebben geschetst, getekend en uitgeschreven. Elke nieuwe sessie kwam er meer nuance, meer nadruk op het een en minder aandacht voor het ander. Het resultaat mocht er zijn. Een manifest met kaart: omarmt tot zelfs het torenkamertje in Den Haag. Een animatie: eindeloos vertoond in vergaderzalen, online en op podia. Een boekje: met daarin verhalen van succesvolle ondernemers die dit gedachtegoed in de praktijk brengen.

westas-breed-boek-open-01

Log

Dwars. Anders. Jazz. Dat is wat het BIMHUIS altijd al is geweest. Het jazzpodium in de befaamde zwarte doos aan het Amsterdamse IJ. De initiële vraag was voor een nieuwe website. Maar uiteindelijk hebben wij het merk ook een opfrisbeurt gegeven. 

Het verhaal begon met hoe wij ervoor konden zorgen dat een nieuwe schare bezoekers de brug wilde oversteken naar het BIMHUIS. Het BIMHUIS moest meer de verbinding en inspiratie opzoeken. Om verbinding te zoeken moet je eerst weten met wie je wilt verbinden. Daarvoor hebben wij persona’s opgesteld. Van de frequente bezoeker en jazzliefhebber die ze al zo goed kennen, tot de nieuwe avontuurlijke bezoeker die geïnspireerd kan raken door het BIMHUIS.

Dat is wat wij als leidraad hebben gebruikt voor het concept en het design. De inspiratie staat voorop en de agenda voor de liefhebber een niveau dieper. Voor de bouw van de website zijn wij de samenwerking aangegaan met Eagerly. Zij hebben uitstekend geholpen om het concept en het design om te zetten naar interactie. Met een CMS dat naadloos aansluit bij het ticketingsysteem en de marketing automatie in de vorm van nieuwsbrieven. 

Hiermee is het BIMHUIS helemaal klaar om die nieuwe bezoekers over de brug te krijgen. De verbinding naar dat spannende zwarte gebouw. 

Я вижу Землю! Это так красиво.

Yuri Gagarin

First contact →

Most Recent Projects
First contact

Heb je vragen, ideeën of wil je een keer met ons praten?

Not readable? Change text. captcha txt