bimhuis-hero

BIMHUIS

First contact

Zoals dat gaat bij veel ontmoetingen: de eerste indruk bleek niet de juiste. BIMHUIS vroeg om een nieuwe website en een frisse, nieuwe huisstijl. Na doorvragen, onderzoeken en doorzagen kwam een onderliggend probleem op tafel. Ze hadden nauw ‘contact’ met hun trouwe achterban. Die liefhebbers wisten het jazzpodium wel op waarde te schatten. Maar juist de nieuwkomers bleven weg.

bimhuis-folder

Mission

Gaandeweg werd de doelstelling voor de missie dan ook bijgesteld. De website was maar een middel. Een raket om tot de maan te komen. Langzaam maar zeker kreeg onze gezamenlijke missie zijn definitieve vorm.  Welke rol wil en kan het BIMHUIS spelen in het Internationale muzieklandschap en wat moet het doel zijn van het middel? En daar dan een uiting voor bedenken. Want zonder die landing blijf je zweven.

bimhuis-portfolio-hero

Landing

Na gedegen bureauonderzoek en interviews met alle stakeholders hebben wij onze tekentafel leeggemaakt. Divers persona’s werden uitgeschreven. Daar was aandacht voor zowel de frequente bezoekers en de snobistische jazz-adepten als ook voor de toevallige, maar avontuurlijke luisteraar. Zo zijn usescases uitgedacht, getoetst en verfijnd.

Dat vertaalde zich in een site waar ‘luisteren, proeven en proberen’ inmiddels groot in de etalage staat. Dat betekende ook dat de zo geliefde concertagenda voor de incrowd Piepknor (liefhebber van A-tonale jazz) naar een dieper plan verschoof. Daar paste ook een nieuwe huisstijl bij, frisse typografie en een plaatsbepalende tagline:

BIMHUIS Dwars. Anders. Jazz.

De site hebben wij overigens niet zelf gebouwd. Wij hebbende ons conceptuele raamwerk vertaald in PSD’s. Vervolgens is de website neergezet door “Eagerly – internet”, een zeer vaardige bouwer. Met een CMS dat naadloos aansluit bij het ticketingsysteem en de marketing automatie in de vorm van nieuwsbrieven.

Zo brengen wij samen een beetje jazz naar de Maan.

Log

Dwars. Anders. Jazz. Dat is wat het BIMHUIS altijd al is geweest. Het jazzpodium in de befaamde zwarte doos aan het Amsterdamse IJ. De initiële vraag was voor een nieuwe website. Maar uiteindelijk hebben wij het merk ook een opfrisbeurt gegeven. 

Het verhaal begon met hoe wij ervoor konden zorgen dat een nieuwe schare bezoekers de brug wilde oversteken naar het BIMHUIS. Het BIMHUIS moest meer de verbinding en inspiratie opzoeken. Om verbinding te zoeken moet je eerst weten met wie je wilt verbinden. Daarvoor hebben wij persona’s opgesteld. Van de frequente bezoeker en jazzliefhebber die ze al zo goed kennen, tot de nieuwe avontuurlijke bezoeker die geïnspireerd kan raken door het BIMHUIS.

Dat is wat wij als leidraad hebben gebruikt voor het concept en het design. De inspiratie staat voorop en de agenda voor de liefhebber een niveau dieper. Voor de bouw van de website zijn wij de samenwerking aangegaan met Eagerly. Zij hebben uitstekend geholpen om het concept en het design om te zetten naar interactie. Met een CMS dat naadloos aansluit bij het ticketingsysteem en de marketing automatie in de vorm van nieuwsbrieven. 

Hiermee is het BIMHUIS helemaal klaar om die nieuwe bezoekers over de brug te krijgen. De verbinding naar dat spannende zwarte gebouw. 

The stars don’t look bigger, but they do look brighter.

Sally Ride

First contact →

Most Recent Projects
First contact

Heb je vragen, ideeën of wil je een keer met ons praten?

Not readable? Change text. captcha txt